14 Eylül 2007 Cuma

GÖZLÜK

11.Eylül den beri içimi kemiren olayı paylaşmalıyım çünkü bir türlü sindiremiyorum.3 Eylül günü izne çıkmadan önce yeni açılmış olan özel bir üniversiteye ait göz hastanesinden randevu almıştım ki iznimin son gününe denk gelen tarihe randevu verdiler.Babam bağkur emeklisi o gitmişti ve memnun kalmıştı,ben de SSK'lı olarak orayı tercih ettim.İlk önce bir hemşire makinede göz tansiyonuma,diğer makinada da görüntüye bakmamı isteyerek 2 çıktı aldı.Daha sonra dr.hanımın yanına gittik,neyin var dedi?yakını iyi göremediğimi,bilgisayara,kitaba uzun süre bakamadığımı söyledim,herhalde yaştandır diyede ilave ettim.Ailemde veya bende olabilecek rahatsızlıkları saydı yok dedim,muayene ,yani karşımda tek metin vardı okumamı söyledi,tek bir gözlük camı denedi,iyimi dedi bende iyi dedim,oda bende öyle düşünmüştüm dedi,karneme gözlük numaralarımı yazdı bunu onaylatın 2 tane test istiyorum göz tansiyonundan şüphelendim dedi,şöyle bir numaralara baktım ikiside 1,5 ,bankoya gittim reçeteyi onaylattım ordaki kız testi istiyormusunuz diye sordu bende tabiki dedim ve 70.40 ytl. ödememi söyledi,sigorta karşılamıyormu diye sorduğumda bu paranın benim ödemem gereken kısmı olduğunu söyledi ve bendeniz kek sofi bunu ödedim.Beni yine bir hemşire bir odaya götürdü 2pıs pıs bir gözüme,2 pıs pıs hava diğer gözüme,sonrada birdamla damlatıp bir aletle baktı bunların hepsi 5 dakka sürdü.Dr.hanımımıza döndük şöyle bir baktı kornea tabakanız kalınmış ben yanıldım dedi,alın bu raporu bir daha tansiyonunuza baktırmassınız dedi ki çok haklıydı bir daha ne o hastaneye giderim nede kimseyi gönderirim.yani ben SSK lı olarak onlara pek bir kazanç sağlamadığım için test ayağına gözlerimi hırpalayıp boşu boşuna paramı aldılar ki ,bunun bir kısmı ssk yada girdi.Ben sağlığımla ilgili böyle bir risk varsa diye tereddüte düştüğümden salakça kabul ettim hiç böyle bir şikayetim olmadığı halde.Sanırım dr. yerini kurumda sağlamlaştırmak ve kendine verilen talimatı uygulamak istiyordu tabiki bizi devlet hastahaneleri paklardı!dün akşam olaya takılı kaldığımdan hastanenin önünden geçerken koydukları reklam panosunda aynen şu yazıyordu ssk ve bağkur emekli ve çalışanlarına farksız hizmet!çok ilginç yaptıklarını teyid ediyorlardı.Çok acı!ben mecbur olmadıkça kolay kolay dr. gitmem onlara olan inançlarımı iyice sarstılar yinede ALLAH a şükrediyorum ki ciddi bir rahatsızlığım yok kimbilir ne çirkinlikler görürdüm.Ohh be rahatladım!

4 yorum:

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

geçmiş olsun. özel hastaneler konusunda kesinlikle katılıyorum geçen sene temmuz'da amerikan hastanesi'nde yaşadım ben bunu. blogumun temmuz 2006 arşivinde yazımı okuyabilirsin.

amerikan hastanesi bunu yapınca artık kimseye güvenim kalmadı

Tijen dedi ki...

Sofi komşum,
Ben de aynısı olmasa da göz doktorunun (ki tanıdık diye gitmiştim) boşvermişliği yüzünden ikinci bir gözlük almak zorunda kaldım geçen yıl. Şimdi her aklımdan geçirişte iyi dilekler iletiyorum mecburen.
Artık tıbbın insanı iyileştirmek değil olabildiğince parasını almakla ilgili bir ticaret olduğunu görmek insanın içini parçalıyor.

sofi dedi ki...

sevgili TİJEN ve YONCA verdiği gözlük gözümde yanma yapıyor sanırım başka dr. arayışına gircem ikisininde aynı numara oluşundan zaten şüphelenmiştim sağ gözüm daima yüksek çıkardı.HEP SAĞLICAKLA KALIN...

sofi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.