16 Kasım 2007 Cuma

Damacana

Sabah, Hatice'ye, Gülçin'e, Moonsun'a yoruma cevap yazıyorum oda ne? hepsi silinmesin mi!Sonra aklıma bir anım geldi onu yazıyım dedim.Motor bir tür aşktır.Benim motorcu oğlum 15 yaşındaydı, yaz tatili,akşam işten gelmişim ''anne ben bakkalın yanında çalışıyorum dedi'', ''hayırlı olsun, oyalanır, insanları, ticareti öğrenir'' dedim içimden ama bu kararı niye aldığınıda merak ettim.Sonra anladım ki benim oğlan sırf motora binmek için 20 kg. su dolu damacanaları 6. katlara çıkarıyor, aman oğlum belin ağrır, şöyle olur, böyle olur, tııııs, o motoro biniyorya herşey boş, üstelik aynı muhitteyiz, bizi tanıyorlar ama çocukcağızım motorlu saka olmakta ısrarlı.Değişik insanlar, evler, ilişkiler görüyor, bahşiş verenleri de ayrıca seviyordu, bazıları onu örnek gösteriyorlarmış torunlarına, çocuklarına, yaz tatilinde nasıl çalışıyor diye.Tabi dışı seni,içi beni yakar hesabı.Neyse okullar açıldı ama evde hep motor muhabbeti, anne alalım da alalım, zavallı dedesini, motor fuarlarına sürükler, bayileri dolaştırır, bu arada her modeli, üretim senelerini, civatasına kadar etüt eder (yani bu günlere hazırlanıyor) Kurban bayramı gelir ve biz Side'ye Clup Voyage'a tatile gideriz.Ben, askerim, motorcu.Gayet şık şıkıdım salınıyoruz, yemekten çıkmışız, nerde takılsak diye bakınıyoruz, önümüzde bir aile gayet klas, yanlarında 14-15 yaşlarında bir erkek çocuğu dönüp dönüp bize bakıyor, yanındakileri dürtüyor, bir anlam veremedim ama bizim motorcu muzip muzip gülümsüyor, hayrola dedim, ne iş? yaa anne bunlar bizim arka sokaktaki o lüx sitede oturuyorlar, yazın onlara su götürürdüm, ananeside bana bahşiş verir torununa örnek gösterirdi, sende git babanın yanında çalış, boş durma dermiş.Çocuk su taşıyan birini öyle bir yerde görünce inanmaz gözlerle bakıyordu, sanırım şöyle düşünüyordu ''şu su işi oldukça karlı olsa gerek''....

8 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Sevgili Sofi, seni takdir ettigim kadar oglunu da taktir ettim. Ne kadar guzel yetistirmissin oglunu, 15 yasinda bile boyle sorumlu davranabilecek olgunluga sahip ise eminim cok cok iyi yerlere gelecek oglun:))

gülçin dedi ki...

valla o kadar karlıysa biz de düşünelim be soficim :))) paylaşımın için teşekkürler.

sevgiler

sofi dedi ki...

Motorcum yaz yaz bitmez, askerim kıskanacak biraz da onumu yazsam?Moonsun inşallah temennin gerçekleşir.

Gülçin, pek karlı değil, çünkü tatil şirkettendi:))

Sevgiyle kalın...

CaDı dedi ki...

Selamlar efendim, madem jerba adasina gitmistiniz bende gecen bayramda yaptigimiz jerba gezisinden fotograflari senin icin ekleyecegim. Soz en yakinda zamanda:)

Bende ozendim simdi motor isine!

sofi dedi ki...

Cadı sağol, son halini görmüş olurum.

etki alanı dedi ki...

Ne hoş bir sürprizle geldiniz.

İyi bir evlat yetiştirmek gerçekten emek istiyor bu zamanda.Oğlunuzun yanaklarından öpüyorum.Ben de ceviz sırığımı bu yaz çalışmaya vereceğim artık.Kendisi geçen sene istiyordu ama annesi izin vermemişti.Bu sene OKS imtihanını atlatsın da istediği yerde çalışsın ...
Olgunlaşırlar ve hayatı anlamalarına yardımcı olur..Sizin oğlunuz amaç edinmiş ve gayret göstermiş,Fırat daha amacını bana açıklamadı..
Göreceğiz......
Tütü

sofi dedi ki...

Tütü bu konuda şanslıydım galiba, büyük oğlum bilgisayar ve müzikti eğilimleri,Trakya Ünv. Bilgisayar Programcılığından mezun oldu ve amatör DJ'lik yaptı, şuan asker.Küçüğüm, yemek yapmayı severdi,aşçı olmak istedi, mezun olmak üzere, motor hobisiydi, uzmanlık alanı olmak üzere.Gözlemledim, destek oldum elimden geldiğince onlara, bazen ittim cesaret vermek adına ama her ikiside 12 yaş civarı yazları hep çalıştılar ki bana göre doğrusuda buydu, çok şey kazandırdı hayat adına, okulda öğrenemeyecekleri şeyler, tatbiki.Yalnız nefesimiz çaktırmadan hep enselerindeydi.Şimdi bana söylüyorlar yanımızda sen olmasanda varlığını hissediyoruz diye, çok zor ama güzel şey be annelik...

Adsız dedi ki...

bazen insanlar istedikleri bir şey ugruna elinden gelen herşeyi fazlasıyla yapar ve hiç düşünmeden.Bu oğlunun ne kadar zeki olduğunun ve iyi yetiştiğinin bir kanıtı sevdiği bir şeyi çaloşarak alın reiyle ve insanlarla iletişimini güzel gerçekleştirerek yapmış. .gerçekten takdire şayan bir durum ( yanlış yazmadım inşallah kelimeyi )
Yazıyı okudum sonunda biraz seslice gülmüşüm eşim içeride laptop un başında ne oldu niye gülüyorsun diyor. İlahi emi sende bu oğlanlar varken hikayeleri bitmez.