29 Nisan 2008 Salı

Kasır'lara Devam :)

Pazar günü evde durmaktan sıkılınca komşuma hadi dedim, hem alışveriş ederiz hemde yürümüş oluruz, Beşiktaş çarşının sonunda nikah dairesinin altında Migros var oraya girdik, pastane bölümünde çatallar iştah açıcı duruyordu iki tane kaptım ama hani yanına çay, Migrosun tam karşısıda Ihlamur Kasrı, yıllardır gitmemiştim, seneler önce oğlumu ordaki çocuk atölyelerine götürmüştüm, resim eğitimi veriliyordu, ücretsiz, grup çalışmalı pek keyifliydi ve istikamet Kasır... İstanbul'da bir vahaydı, sonderece bakımlı, temiz ve nezih, hala çocuk atölyeleri devam ediyor, ağaçlar, çevre düzenlemesi bana yine ey Osmanlı dedirtti, o devirde şehzadelerin ilk askeri eğitimi aldıkları yermiş, ordan Harbiyeye geçerlermiş.Merdivenler ve mermer işçiliği son derece estetik....
Bu da süs havuzu, karşıki bina cafe hizmeti veriyor.
Havuzun başka açıdan görünüşü...Şehirde kaçılacak, doğayla kucaklaşılacak dediğim gibi bir vaha betonlar arasında! ( çayıda güzeldi, yanında çatalla :) )

4 yorum:

fortuna dedi ki...

sofi, sana çok imreniyorum.ne güzel yerlerdesin.yazını okuyup, fotolara bakınca inan içim gitti.yemyeşil, huzur dolu bir yer.
bu arada haber vereyim istedim.seni mimledim arkadaşım.yazını bekliyorum.sevgiler:))

Adsız dedi ki...

İstanbul da olmadığıma sizin bu fotograflarınızı gördükçe daha çok üzülür oldum. Gercekten güzel bir manzara ve hoş bir tarihi doku. Ihlamur KAsrını gezilecek yerler listesine aldım. Teşekkürler paylaşımınız için

Adsız dedi ki...

bu arada şafak 2 mi ? henüz bir yazı göremedim ama.

sofi dedi ki...

Sevgili Fortuna, keşfedilecek o kadar çok yer varki bu şehirde, kızıyorum, küsüyorum ama yinede bu şehri seviyorum, bu arada mim gördüm, düşünmeye başladım bile:)
Sevgiyle kal...

Hatice hakikaten bu günden sonra 2 gün kaldı terhise, oğlum bir resim göndermiş cuma akşamı koy dedi, bu hafta geçmek bilmiyor...Bende Eskişehiri görmek istiyorum, hamamlarını, nehiri ve çiğ böreğini, sende yaz oralarda neresi gezilir, nerde ne yenir, ne alınır... Sevgiyle kal...