13 Kasım 2007 Salı

Şiirler

AYVAZOVSKİ


RÜBAİ
Sevgiyle yuğrulmamışsa yüreğin

Tekkede, manastırda eremezsin.

Bir kez gerçekten sevdin mi dünyada

Cennetin, cehennemin üstündesin


RÜBAİ
Ömür defterinden bir fal açtım gönlümce;

Halden anlar bir dost gelip falı görünce:

Ne mutlu sana, dedi; daha ne istersin:

Ay gibi bir sevgili, yıl gibi bir gece.


Ömer Hayyam




ÇİÇEKLE KONUŞMA
Artık ne pencerem var seni koyacak

Ne masam

Sevgilim de yok bu şehirde

Çiçek seni alıp ne yapsam


Cahit Külebi



GÜN EKSİLMESİN PENCEREMDEN
Ne doğan güne hükmüm geçer,

Ne halden anlayan bulunur;

Ah aklımdan ölümüm geçer;

Sonra bu kuş, bu bahçe, bu nur.

Ve gönül Tanrısına der ki:

- Pervam yok verdiğin elemden;

Her mihnet kabulüm, yeter ki

Gün eksilmesin penceremden!


Cahit Sıtkı Tarancı




BU NE BİÇİM HAYAT
Bu ne biçim Postacı

Üç defa çalıyor kapıyı

Bu ne biçim kel

Hem merhemi var

Hem sürmüyor başına

Bu ne biçim biçimler

İstediğiniz kadar çoğaltılabilir

Memleket çok müsait buna

Örneğin yeni bir komşu taşındı karşıya

Bir baktım Fahriye Abla!

Kırk yıllık bir rötar yapmış

Erzincan Treni

Ben gelmişim şu yaşıma

O ise şiirdeki yaşından gün almamış daha

Benimki ne biçim hayat

Uymuyor ne gördüklerimene duyduklarımane okuduklarıma

Ben ne biçim benim

Ne kendime benziyorum

Ne başkalarına


Murathan Mungan

1 yorum:

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Şiirler çok güzel. Senin sayende ben de yeniden şiirlere karıştım. Her sabah en az bir tane okumaya karar verdim. Bu sabah senin yazdıklarını okudum :))