5 Şubat 2008 Salı

Kartım ve Güvercinler

Moonsun'cım, kartım geldi! teşekkürler, teşekkürler , heyecanla bekliyor insan, çünkü bende yarın sana posta yolluycam, şimdiden nasıl gidecek, ne zaman varır, bişey olmadan ulaşırmı endişesi içindeyim.Pofuduk zarflardan buldum ve bloğunun renginde gayet kokoş bir örtü var içinde ve benim yaptığım bir nihale, umarım beyenirsin.Karta gelince, hayallerimi öyle doğru tahlil etmişsin ki, gün olurda Tanrım bana böyle bir ev verirse o kartı çerçeveletip koyacağım, penceresi denize açılan, sırtını dağlara vermiş bahçeli bir ev...Hepimizin hayalleri gerçek olsun...
Bugün yürüyüş yaparken Dolmabahçe Cami'nin orda deniz kıyısında banklar var, sigara molası vermiştim.Boğaz sisler içindeydi, köprü bir bardak bozanın içine düşmüş gibi görünüyordu, hava bahar gibiydi.Banka oturduk , yaşlı bir adam bir paket bulguru açtı ve yere serpti, bir anda güvercinler çevremizde uçuştular , usulca yere indiler ve o günün kısmetini yemeye başladılar.Kimse kimsenin hakkını yemiyordu, herkes önüne düşeni gagasına alıyor, itişmeden, kakışmadan karınlarını doyuruyorlardı, doyan gidiyor, yerine başkası geliyordu.İçimi bir sevinç kapladı, hepimizin rızkı veriliyordu aslında ve herkes bu dünyada kendi kısmetini yiyordu.Kimi az, kimi çok, kimi vatanında, kimi çok uzaklarda ama bir güç seni hiç bırakmıyordu! Ne kadar da mutlu mutlu karınlarını doyuruyorlardı, tokluk, güven hissinide veriyordu ki ayaklarımızın dibinde korkusuzca dolaşıyorlardı...


15 yorum:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kuşların yeme doğru uçup gelmeleri, pıtır pıtır kanat sesleri. Sonra o yem yemeleri. Dediğin gibi, itişip kakışmadan kendi rızkına rıza göstermeleri. Aslında tam da bir hayat dersi değil mi?:)

deger dedi ki...

Sevgili Sofi,

Okuduğum kadarı ile MoonSun bu kartları kendisi imal ediyor.
Çok güzel ve çok zevkli. kendisini buradan tebrik ediyorum. Renkler o kadar uyumlu ki, gerçekten de insan bakmaya doyamaz. İnşallah senin de dileklerin gerçekleşir.

O güvercinlere bulgur veren yaşlı adamın hissettiklerini ben çok iyi anlayabiliyorum. Ben de, önceki iş yerimde, pencereye gelen kumrular için özel buğday alırdım. O kadar alışmışlardı ki, pencereye gagaları ile vururlardı, açınca da içeri girerlerdi, yemlerini elimden yerlerdi.
Doğduğum zaman evimizde kedi vardı. Kedi ile büyüdüm. son bir kaç yıl öncesine kadar hiç kedisiz kalmadık çünkü eşim de, oğlum da, şimdi ise gelinim de çok hayvansever. Ama son kedimiz Samur, göğüs kanserinden 15 yaşında öldükten sonra artık sokak kedilerine yemek vermekle avunuyoruz. Moonsun, kedisi ile telefonda konuştuğunu yazmıştı. Bazı okuyanlar yadırgamış olabilir ama, ben hiç yadırgamadım, kedimden o kadar zaman ayrı kalsam ben de aynı şeyi yapardım sesini duyabilmek için......
Hayvan sevgisi başka türlü bir duygu ve bence gerçek "insan" önce hayvanları sevmeli. Kendinden daha güçsüz ve çaresiz olanlara sevgi gösterebilmeli.

Enes dedi ki...

Nasip, kısmet... Kuşlar da senden kısmetlenmiş. Beyazıt meydanı da hınca hınç bu güvercinlerden dolu. Ağaçların altından geçmeye korksam da (Havadan bombardıman olduğu için. (: ) orada olmaları ayrı bir huzur veriyor.

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim Sofim :))

Nasil sevindim bir bilsen :))
Sofim sakin benim icin zahmet etme, kiyamam senin yorulmana simdi ben ama..:)) Gonlunden gecmesi yeter :) Sen aldin yaa benim kartlarimi ben nasil mutluyum simdi anlatamam :))
Ben senin icin dua edicem Sofim, insallah hep anlatigin gibi bir eve sahip olursun :)) Ben inaniyorum senin oyle bir evin olacak hemm :))

Sevgili Degree'ye de burdan tesekkur ediyorum benim kedicigimle olan diyalogumu anladigi icin :))

Sevgiler opucukler gonderiyorum kucaklar dolusu :))

Notcuk :)) Sofim ben seni cooooook seviyorum, biliyor musun :))

sofi dedi ki...

İncegülüm, zaten doğaya baktığında o sana herşeyi anlatıyor ama hayatın hay huyu içinde kulak veremiyoruz, bende şu an sakin bakabildiğim için algılıyorum mesajları, sevgiyle kal...

sofi dedi ki...

Degree, Moonsun o kartları ve diğerlerini kendisi tasarlıyor ve üretiyor, hatta bir satış sitesi bile kurdu, orası onun Tükkanı...Degree, önemli olan ne biliyormusun, zarfın içinden gazete parçaları bile çıksa mutlu olurdum, seni yazdıklarınla tanıyan kilometrelerce uzaklarda biri sana değer veriyor ve seviyor, anlıyor, bu o kadar önemli ki...

Muhabbet kuşlarım elimde öldüklerinden beri eve hayvan almadım, acı veriyor, bebek gibi, çocuk gibi masum ve sana muhtaç ama onlara hiç kıyamam, onlarsız bir dünya ne kadar eksik olurdu.İnsanlardan daha duyarlı ve etik olduklarına inanmışımdır. Sevgiyle kal...

sofi dedi ki...

Enescim, benimde aklıma güvercin deyince hep Yeni Caminin önü gelir, Mısır Çarşısının girişinde onlar karşılar seni, ordaki kalabalığa, koşturmaya farklı bir enerji katarlar, sanki İstanbul'da bazı mekanlarla bütünleşmişlerdir.Yinede üzerinden uçarken kafayı kollamakta fayda var:)Sevgiler...

sofi dedi ki...

Moonsunım, sabah önce bankaya sonrada postaneye gittim, boştu, yıllar var ben mektup göndermemişim,sordum memura iadeli tahhütlü yolla dedi, tamam dedim, kağıtları doldurdum verirken ben bunu kızıma gönderiyorum demek istedim ama tabi o sormadı:)10 gün içinde elinde olurmuş, şimdi bekleme sırası bende! Çok farklı bir duygu, mutluluk ve heyecan verici...
Moonsunım, inşallah duan kabul olur ve ben öyle bir eve kavuşurum,Allah büyüktür, duyuyordur elbet, beklerim sabırla...
Bende seni seviyorum, hemde çook...

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

moonsun mutluluk dağıtmaya devam ediyor :)

KadıncaBlog

Sem dedi ki...

Soficim, güvercinlerden öğrenebileceğimiz ne çok şey varmış öyle. Şaşırdım kaldım! Sevgiler

sofi dedi ki...

Evet Esracım, bu arada siten çok hoş, uğrarım komşuma artık.Sevgiyle kal...

sofi dedi ki...

Sem, kendimi aborjinler gibi hissettim, sağı solu farklı gözlerle inceliyorum, hepsi bişey söylüyo...Sevgilerle...

Admin dedi ki...

OHH GEZ SOFICIM, BIZEDE RESIMLERI GONDER, CANINA DEGSIN, SENIN ADINA MUTLU OLUYORUM.
SANAL OLSADA ANLASABILECEK ARKADASLIKLAR KURULUYOR BU SAYFALARDA NE GUZEL.SANA SAGLIKLI HUZURLU MUTLU GUNLER DILERIM SOFIM.
BU ARALAR SERAMIKLE KAFAYI YEDIM, KIRALIK BIR STODYO ILE ANLASTIM, BUTUN GUNLERIM ORADA GECIYOR, BULDUGUM KISACIK ARALARDA DA SIZLERI ZIYARET EDIYORUM, KOCAMAN SEVGI VE SELAMLAR CANIM...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim Sofim :)) Cok tesekkur ederim ama yoruldun benim icin :))
Beklemek te ayri bir heyecan, mutluluk verici :))

Sofim ben dua ettim dun senin icin, insallah,ruyalarinin gercek olmasi tek temennim :))

sofi dedi ki...

Haticecim, kapının resmini koyarken bloğa aklımdan geçtin, burdan desen çıkartır belki seramikleri için dedim içimden ki sen faliyetleri hızlandırmışsın, süper ya, keyif aldığın, yeteneklerini kullandığın bir uğraşın var, bir bakıyosun hobin işin olmuş, hadi bi dükkanda sana, ne güzel olur.Kucak dolusu sevgiler, selamlar