31 Aralık 2007 Pazartesi

Yeni Yıl'A

Cumartesi akşam annemlere uğradım, annem kurmuş sofrayı, oturdular babamla.Babamın küçük mutluluklarındandır her cumartesi bir kadeh rakı içmek, bazen annemde yüzünü buruşturarak eşlik eder tadını pek sevmediği bu içkiye.Ben tokum dedim ama sofrada oturup, sohbet ediyorum, baktım rakı değişik, Burgaz Rakı, aldım elime şişeyi üzerindekileri okuyorum, hımm ege üzümleri, Kırklareli'nde üretilmiş falan derken, etiketin yanındaki bir şiir dikkatimi çekti, okudum, kim yazmış bilemem ama rakıcı abi güzel yazmış:

Yarım somunun var mı?
Bir ufakta evin?
Kimselerin kulu kölesi değilmisin?
Kimsenin sırtından geçindiğinde yok ya?
Keyfine bak; en hoş dünyası olan sensin.

İYİ YILLAR...

15 yorum:

deger dedi ki...

Sevgili Sofi,

Alkollü içkilerden en sevmediğim rakıdır.....Anason kokusunu sevmediğim için belki de. Ama rakıcı ağabey öyle bir dörtlük döktürmiş ki, buna kimse karşı çıkamaz. Çok hoşuma gitti.
Geçenlerde blog'ta dolaşırken "abi" nin bloguna girmişim. Şöyle bir söz vardı, çok hoşuma gitti. Ama ben biraz kendime göre değiştirdim, bence daha iyi oldu. :
Kula bela gelmez Hak yazmayınca,
Hak bela yazmaz kul azmayınca.
Hak, kula ceyayı kul ile verir,
Dini irfan bilmeyen, bunu kul etti bilir....

Yeni yılda, bütün istediğiniz güzelliklerin sizin olması deleklerimle.

meleginmarifetleri dedi ki...

sevgili sofi vallahi çok doğru demiş rakıcı abii mutlu yıllar dilerim canım hoşçakal öptüm baay

gülçin dedi ki...

soficim, bu şiir hayyam'ın. ya da onun bir şiirine acayip benziyor. şimdi kalkıp bakamadım :) afiyet şeker olsun, kan olsun adaleye dönüşsün :))

sevgiler

sofi dedi ki...

Sevgili Degree, doğru söze ne denir, nefis bir dörtlük ve doğru.ALLAH insanı insanla sınıyor, din farkında olmanı sağlıyor, sabrı ve tevekkülü yakalıyorsun...
İyi yıllar diliyorum, her şey gönlünüzce olsun, sevgiyle kalın...

sofi dedi ki...

Gülçin'cim bide uykumu getirmese ne iyi olacak, haklısın Hayyam'ın olabilir, güzel demiş be...

sofi dedi ki...

Melek'cim, sanada mutlu yıllar canım...

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

sevdiklerinle sağlıklı huzurlu ve mutlu bir yeni yıl dilerim. Bir süredir takip edemiyorum seni eğer fikrini değiştirmediysen gerçekten seni yeni bir hayat bekliyor :) mutluluklar

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Yeni Yılda tüm umutlarınızin gerceklesmesi ve saglıklı, mutlu, huzur ve barıs dolu bir Yeni Yıl diliyorum... Mutlu Yıllar!

Adsız dedi ki...

Umarim beklemedigin kadar bereketli ve güzel bir yil gecirirsin.
Sevgiler

renkler dedi ki...

Süper bir şiir. Basit ve biraz avam ama anlatmak istediğni süper anlatmış:-)

Admin dedi ki...

Soficimmm
ozledim seni bi bakiyim dedim, ohhh afiyet olsun ailecek hepinize, yeni yiliniz hep boyle muhabbet ve huzur icinde gecsin, sevgilerimle...
Hatice
( bana dantelcim dememen icin artik adimi yazayim dedim, hep unutuyorum:)))

Sem dedi ki...

Sofi'ciğim ben de kokusundan dolayı rakıyı içemeyenlerdenim ama sofralarını ve mezelerini çok severim:))

Mutlu yıllar ve sevgiler..

hayat dedi ki...

Yeni yılınızı kutlar sağlık sıhhat ve mutlulukla güzel bir yıl dilerim.
Sevgiler...

deger dedi ki...

Sevgili Sofi,

Gülçin laf arasında senin de motosiklete bindiğini söyleyince çok hoşuma gitti. Ben çok meraklıyım, uzun yıllardan beri hala kullanıyorum. Ama eşim artık binmek istemiyor. Oğlumda da motosiklet var, üç yıl önce gelinime de aldık. Ailece motosikleti seviyoruz. Gelinim, motosiklet için kendine has bir site kurdu. www.womenriders.com Çok miktarda üye topladı.
İki buçuk yaşındaki kız torunuma da şimdiden kask aldılar, ara sıra bindiriyorlar......
Allah hiç birimize kaza bela vermesin, kötüye rastlatmasın. Yeni yılda herşey hepimiz için gönlümüzce olsun.
Sevgiler.

Admin dedi ki...

SEVGILI SOFICIM
BEN BURAYA DUN AKSAM NE GUZEL YORUM BIRAKMISTIM SIMDI GELDIM GOREMEDIM.
CANIM YILBASI GECESI COCUKLAR VE BEN BIR GUZEL KOSTURDUK VE NARI POSET ICINDE KIRDIK)))
GUZEL BIR GUN DILERIM CANIM, SEVGILERIMLE...